Xiaomi: Minden, amit a cégről tudni érdemes

0
255
xiaomi mi band 2

A Xiaomi egy kínai székhelyű, elektronikai termékeket készítő vállalat. Eredetileg mobil appokkal és okostelefonokkal foglalkoztak, de portfóliójukban manapság rengeteg okos otthon orientált háztartási eszköz, televízió, multimédiás készülék, drón és laptop is szerepel. Céljuk az, hogy a modern gondolkodású, technológiai szempontból öntudatos vásárlóréteg számára egy teljes okos otthon létrehozásához szükséges termékkínálatot biztosítsanak. A cég jelen pillanatban az egyik leggyorsabban fejlődő startup az iparágban, termékeiket a Foxconn és az Inventec gyártja.

A Xiaomi rövid története

A cég 2010-ben alakult, fő alapítója Lei Jun. Jun 1992 és 2007 között a magyar felhasználók körében is ismerte WPS Office alkalmazáscsomagot fejlesztő Kingsoft munkatársa volt. Mérnöki pozícióból egészen elnöki rangig emelkedett a cégen belül. A kétezres évek elején sikeres internetes könyvkereskedői szolgáltatást vezetett, amelyet aztán az Amazon vásárolt fel.

Jun mellett további hét alapító tagot említhetünk a Xiaomi indulásánál, akik között két magasrangú Google szakember, illetve a Motorola egyik R&D-s vezetője is szerepel. A cég egyik első terméke az Androidhoz készített MIUI firmware volt, amely azóta is termékeik alapértelmezett grafikus felületét biztosítja.

2011-ben jelentették be a márka első okostelefonját, a felsőkategóriás Mi 1-et, amelyet egy folyamatosan frissülő, népszerű széria követett. A cég kínálata hamarosan bővült, lefedve a piac összes árkategóriáját. Költségeik csökkentése érdekében az online eladásra és a dinamikus készletmenedzsmentre helyezik a hangsúlyt, amely segíti a cég gyors fejlődését.

A márka 2013-ban majdnem 19 millió okostelefont értékesített Kínában. A következő évben megkezdték nemzetközi terjeszkedésüket: a keleti régió mellett megjelentek Brazíliában, Mexikóban, Törökországban és Oroszországban is. A terjeszkedés azóta is tart, miközben a cég termékportfóliója egyre gazdagabbá válik, főként az okos otthon eszközei terén.

A Xiaomi hazánkban

Jó ár/érték arányú termékeivel a Xiaomi hazánkban is népszerűnek számít, főként az okostelefon-vásárlók körében. A folyamatosan frissülő termékportfólió az alsóközépkategóriától  egészen a prémium szintig terjeszkedik. (A Redmi 4 változatoktól a Mi 8 és a mobil gaming rajongóinak szánt extravagáns Black Shark készülékig).

A márka termékkínálatának jelentős részét teszik ki a különböző kiegészítők. Ilyenek például a powerbankek, táskák és szállítóeszközök, robotok vagy ruházati termékek.

A mobiltelefonok mellett itthon is kaphatóak az igazi okos otthon kialakításához szánt eszközök: fogkefék, légtisztítók, egészségügyi eszközök, vízforralók és így tovább. A márka sokszínűségét bizonyítja a gazdag közlekedési eszköz kínálatuk is, amely a Segwayhez hasonló Ninebotok, rollerek, illetve egy kerékpár is megtalálhatóak.

 


A képen egy Mi Band 2 látható. [forrás]

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here