Xiaomi és a tőzsde

0
257
xiaomi sztori

Ha valaki az elmúlt hónapokban gazdasági oldalra tévedt, biztosan találkozott már a Xiaomi tőzsdére menetelének hírével. Érdemes figyelni a vállalat tevékenységét, hiszen alig nyolc év alatt exponenciális növekedést bemutatva egy versenyképes, rengeteg országban jelen lévő, folyamatosan bővülő termékportfólióval rendelkező cégről van szó. A mobiltelefonos piac mellett az okos otthon iparág fontos szereplője is a cég.

A Xiaomi sztori

A Xiaomit 8, szakterületén elismert alapító hozta létre. A cég elnöke a korábban (és azóta újból) Kingsoftnál magas rangot betöltő Lei Jun, aki a Steve Jobs által kitaposott úton jár imidzsét és marketingeszközeit tekintve.

A cég első terméke volt az okos eszközeiken azóta is előszeretettel használt MIUI volt, amely egy Androidra épülő egyedi firmware. 2011-ben jelentek meg a kínai piacon Xiaomi Mi 1 nevű okostelefonnal, amellyel egyből a felső kategóriát célozták meg. A Mi széria 2018-ban már a Mi 8 nevű típusnál jár, a cég termékportfóliója pedig a zászlóshajótól lefelé is lefedi a piac összes szegmensét. A hazai vásárlók körében különösen népszerűnek számít az alacsonyabb költségvetésű felhasználóknak szánt Redmi széria, ami költséghatékonyság megoldásaival sokak szívébe lopta már be magát.

A cég 2014-ben vágott bele a nemzetközi terjeszkedésbe: első központjaikat a Távol-Keleten, Mexikóban, Brazíliában, illetve Törökországban és Oroszországban nyitották meg, de nem sokkal később már hazánkban is megjelentek jó árú készülékeikkel.

A Xiaomi kezdetben ugyan okostelefonos hardverekben és firmware-kben utazott, azonban rövid alatt hatalmas duzzadt a termékkínálatuk. Egyik céljuk, hogy olyan termékkínálatot alakítsanak ki, amellyel egy tudatos, modern gondolkodású vásárlórétegnek szánt okos otthon állítható össze, ezért nagy hangsúlyt helyeznek a kompatibiltásra is. Háztartási eszközökön túl még járműveket is kínálnak, mint például mini Segwayeket, elektromos rollereket és kerékpárokat is, illetve a készülékeikhez rengeteg extrát is forgalmaznak. Jövőbe tekintő látásmódjukat jól mutatja, hogy sok gyártóval ellentétben ők már alapból számoltak az IoT eszközök egyre növekvő piacával.

A Xiaomi tőzsdére lépése

A 2017-es évben 18 milliárd dolláros profitot termelő (köszi, Wiki!) vállalat a hongkongi tőzsdén fog megjelenni a közeljövőben. Az IPO értékét még messze nem szolid: a becslések akár 100 milliárdig is elmentek, a Yahoo! viszont 54-től 70-ig terjedő számokat emleget.

A cég 2014-ig jelentős növekedést produkált, viszont akkoriban volt egy kisebb visszaesése az eladások tekintetében. Üzletpolitikájukban a telefonokhoz nyújtott szolgáltatások jelentették az egyik legerősebb tényezőt; a készülékek árát mindig is a gyártási költségek közelében tartották, ráadásul az internetes kereskedési modell miatt a közbenső felek kiejtésével tovább csökkentek az áraik.

A visszaesés azonban ideiglenes volt, a Xiaomi pedig tovább terjeszkedett. A fejlődő indiai piac kihasználásával komoly lendületre tettek szert időközben.

A kezdeti tőkekibocsátás

Szintén a Yahoo! cikkében szerepel a kezdeti részvénykibocsátásra vonatkozó 6 milliárd dolláros adat. Hogy mit hoz a jövő? A cég továbbra is növekedik, eszközei és szolgáltatásai továbbra is népszerűek, mentalitásuk pedig mit sem változott az évek alatt.

Jó jel.


Képünk forrása: [link]

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here